Summa sidvisningar

tisdag 9 oktober 2012

Ibland kanske man ska stanna hemma istället?

Trotsade Söndagens blåst och gav mig ut på Marmen...
Fick lite onda aningar när det satt en svart katt och stirrade på mig hemma på gården medans jag plockade fram spöna och kopplade på båten, men är man fiskesugen så är man och det är väl ändå inte förrän den springer över vägen som oturen kommer...eller?
Det hela slutade med att lodet till djupriggen fastnade så jag fick klippa vajern och då försvann även två stackerklämmor med linutlösare samt en westinare. Ytterligare två westinare fastnade och försvann, och när jag skulle landa en gädda gled lipgripen ur näven och dalade ner mot 8meters djup..
Fick iaf fyra gäddor :-)

//Robban

1 kommentar:

  1. Tack Robban ! Din otur (slarv) lyser upp min dag :) ! Ha det så bra !

    SvaraRadera